søndag 2. januar 2011

Lue og sjal

Hei, hei, ja no er vi komen til 2011, skal sei tida fyk av gårde. Strikkepinnane er det og liv i ,her er sjal og lue som eg har strikka til gubben i huset. Det er strikka i kashmir alpakka og mønsteret er frå hefte med samme navn. Eg er litt skeptisk på det garnet, var veldig mjukt men synest det var dyrt og så loer det veldig!! Er spent på å sjå korleis det vert etter litt bruk, trur at eg vel eit anna garn til dei oppskriftene ein annan gang. Har hørt at ein kan bruke drops sitt nagano garn i staden for.
Så er det russesokker og tova votter igjen, desse er strikka på bestilling og er levert i dag. Har bestilling på fleire votter så det er berre å la pinnane gå:) Og no er fridagane over for denne gang, det er vel på tide å komme i gjenge igjen.... Vil få ynskje alle ei fin første veke i 2011:))

23 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Det var et fint sett med lue og skjerf:) Fortstår godt at folk vil bestille slike fine votter:)

Greta sa...

Det såg veldig flott ut det settet. Men om det loer masse så er det kasnkej ikkje så kjekt alikevel. Eg fikk to nøster med nagano til jul gler emg til å prøve det. Mange som skryt av det.
Ja brått er jula over og heile 2010. vi får ta tak og gå 2011 friskt imøte. Eg rydder og rydder vekk det gamle, både jula og alt som har salma seg unødig over fleire år.
ha ei flott første veke du og min venn

Anonym sa...

Hei.Kjempe fine votter og skjerf.Nydelig.Ønsker deg et riktig Godt Nytt år.Klem fra Bodil.

Sidselsidserk sa...

Flott sett du har strikket. Håper garnet "oppfører" seg:-)Ha ei flott uke!

G-Anette sa...

Flotte ting du har strikket. Jeg har ikke strikket med kashmir-garnet, men tittet og tatt litt på det i garnbutikken, virker veldig mykt. Får håpe det "holder seg" bra :)
Ha ei fin uke ♥

Emmy sa...

Hvor har du strikket mange fine ting på det sidste. Det er et fint sæt hue og tørklæde.

Dine vanter er superflotte, jeg kan godt forstå du får bestillinger.

God strikkelyst og rigtig godt nytår ;)

flisa sa...

Så mye fint du har strikka! Flotte gaver å få. Ønsker Godt Nyttår til deg!

Ann Tove sa...

Hei, og godt nyttår til deg.
Skal sei du har hatt strikkepinnane i sving på nyåret.
Kjempeflotte ting du har laga.
Det har vore herleg med juleferie, men jammen er det godt å komme i gang igjen med kvardagen òg.
Ha ei flott og produktiv veke.

Anonym sa...

Hei - jeg kjøpte noen nøster av kashmir alpakka jeg også, men sier som deg: dyrt og udrøyt. Skal bli spennende å høre dine erfaringer.

Ellers så er jeg imponert over produksjonen :-) Masse fint!

Snertne sneller og små nøster sa...

Det så veldig mykt og godt ut da :-) og så var det skikkelig lekkert :-D Du må passe deg så ikke pinnene går varme :-P

Ha det godt - klem Siv

Tino sa...

Lekkert sett du har strikket!
Og russesokkene og vottene dine er like flotte som alltid.
Håper du har hatt en fin start på det nye året.
Klem T

Maret sa...

For eit nydelig sett med hue og skjerf. Men som du seier, det spørs korleis det oppfører seg, er for dyrt om det loer o.l.

Unknown sa...

Nydelig..., både settet til mannen i huset og sokkene.

Jeg har brukt Nepal fra Drops som alternativ til Kashmir garnet til sandnes..., det var et perfekt valg!

Godt nytt år foresten... :O))

klem

Tovepia sa...

Det var ihvertfall lekkert, men alltid spennende med garn man ikke har prøvd, nesten litt redd for slikt jeg:)
Flotte sokker og votter også, sesongen for alt dette, er jeg redd:)
Ha en god kveld og klem fra meg;)

Vilma sa...

Nydeligt sæt , ja , man kan være uheldig med garn...God fredag

Klem Vilma

Timotei sa...

Spennende med nytt garn! Det er jo blitt så mange forskjellige garntyper etterhvert. En må vel bare prøve seg fram og finne det en liker. Flotte ting du har strikka i alle fall!

Liv sa...

Kjempeflott sett. jeg er nettopp ferdig med en jakke i det garnet som jeg ikke har fått blogget enda. Nydelig garn.
leste et sted at det går an å legge det i en plastpose når det er TØRT, og så i fryseren i 1 døgn. Så tar du det med deg på trappa og rister godt. Da vil all lo være borte. Men det er ekstremt viktig at det er tørt når du legger det i fryseren, er det vått vil fibrene brekke og det er ikke bra. Dette kan du gjøre med alt som loer.

Ellers så vil jeg ønske deg godt nytt kreativt år!

Unknown sa...

Synes det var stilig. Mannen din må bli kjekk i den lekre fargen, helt etter min smak.
Synes du lager så mye fint. :))

Ann Kristin sa...

Hjertevottene var bare så fine, er hjertet brodert eller strikket inn i votten? Ha en flott dag:)

ANNEPÅLANDET sa...

Ser deilig og mykt ut! Det er mange som har testet det garnet i det siste, har jeg lest rundt om på bloggene. Er spent på om det svarer til forventningene - man forventer jo at dyrt garn = bra.

Så hyggelig at du blir med på julegave-strikken!

Grannylovestoknit sa...

Hei og tusen takk for besøket i bloggen min! Du har jammen strikket mange fine julegaver; heldige mottagere! Og settet til mannen var flott! Kanskje loinga gir seg etter vask?

Bente sa...

Nydelig sett! Håper det blir bedre etterhvert. Ingenting er så irriterende som hjemmestrikk som loer.

Moan sa...

Kjempeflott sett,lue og skjerf!