søndag 8. mars 2009

Marssokkene

Jippi!! No er eg ferdig med marssokkane owl knee socks, litt av eit arbeid synest eg. Eg er ikkje så trena på å strikke etter engelske mønster, så eg har måtta tatt opp igjen nokre ganger.Har aldri strikka labber fra tåa og opp før men det gjekk no på eit vis det og. Dei er strikka i silja på pinne 3,5

Har nok angra innimellom på at eg valgte å strikke knestrømper men no når eg er ferdig er eg litt stolt av det. Det var igrunnen eit kjekt mønster å strikke og eg er glad eg er ferdig:)
Og i dag er det søndag, kvinnedagen og fridag så da er livet herlig!! Ha ein flott dag:-)

15 kommentarer:

Tino sa...

Så flotte! Og for en jobb, jeg har begynt på de to ganger allerede, men de ble for store.
Jeg kommer ikke til å lage de lange, synes det var masse jobb med flettene. Så her har du vært utrolig tålmodig.
Ang boken: jeg og er veldig fornøyd med den, eneste bok som jeg faktisk kan tenke meg å strikke nesten alle oppskriftene.
Ønsker deg en fin Søndag!

Ninne sa...

Så flotte sokker du har strikket!Det må ha vært litt av en jobb, og du har strikket fort, det er jo bare begynnelsen av mars ennå!
Pouh jeg får vondt i håndleddene bare av å se så mange og lange fletter!
Ha en flott kvinnefrisøndag!

Tovepia sa...

Ja dette skjønner jeg ble arbeidsomt, men oi så lekre de ble. Så nå når du er ferdig, så har du all grunn til å være kjempefornøyd! Feire dagen!

mono sa...

Ooooooh!! De ble jo fantastisk lekre, da!! Skjønner at det var en stor jobb... =)

Anonym sa...

hei og takk for kommentar i bloggen min. Masse fint her hos deg. Flotte sokker blant anna. Linker deg om du syns det er greit, elelr eg gjør det uansett eg hehe.
Ha ein fin dag

Bodil sa...

Superfine sokkar, og eg ser at det har vore mykje arbeid å strikka dei, så no skal du vera stolt:)

Rekkehuset sa...

Så flotte sokkene dine ble! Jeg er imponert over at du har laget dem så lange!! Jeg har bare kommet et lite stykke på vei, men jeg føler vel på meg at det ikke blir knestrømper her...
Ha en fortsatt fin søndag! Hjertelig hilsen Hanne.

malla-b sa...

Takk for helsinga i bloggen. Nydelege sokkar du har laga.

AnitaK sa...

Herlighet så flotte sokker. Det var masse fint her i bloggen din, jeg blir superimponert :)

Anonym sa...

Og de ble bare råstilige :)

Anonym sa...

Veldig fine! Jeg har såvidt begynt på mine, og har bare 100 gram garn, så de blir helt sikkert ikke knesokker. De får bli så lange som de blir. Disse var i hvert fall kjempelekre.

Loppelill sa...

Kjempestilige sokker. For en jobb, men så ble de flotte også da!

Beate sa...

Virkelig flotte sokker!!

Havfrua sa...

Flotte sokker. Nå har du fått deg gode varme strømper til påsken. Har også strikka strømper å er kjempefornøyd.

randi K design sa...

Wow! Masse arbeid på disse!!
Kjempeflotte!
Ha en forsatt fin Søndag!