søndag 27. desember 2009

Ol genser

Hallo. Her kjem bilde av storprosjektet eg laga til jul. Strikka ol genser i str xl og det var mange masker! Den er strikka i Falk frå sandnes garn på pinne nr 3,5, og når eg starta på den så seint som 3 veker før jul så blei det litt stress... Men den vart no ferdig og gitt i julegave og den passa heilt fint!!
No er juleferien min over , skal vera på jobb i morgon tidleg kl 6.45 huff .... Og ute snør det som berre det, så eg er spent på korleis føret vert. Men det er berre å starte tidleg så kjem eg nok fram i tide:)) Ha ei fin veke alle sammen!

27 kommentarer:

Anne sa...

For et imponerende arbeid! Helt utrolig at du rakk å strikke den på 3 uker. Kjempe fin genser :)

Tove sin strikkeside sa...

wow - det var godt gjort å strikke den på så kort tid

Monicas sa...

heisann i jula:) så flott en genser...å på 3 uker?..jøss.....go jobbdag i morra..her e det nattevakt som det hold....

Lise sa...

Oi oi oi, for et prosjekt! Nydelig genser! Sånne store prosjekt har jeg sluttet med, de ble bare liggende. Aldri i verden om jeg hadde klart å fullføre noe sånt på tre uker! Imponerende!

Anonym sa...

Oppdal kaller.Nydelig genser.Kos deg masse den lille tiden du har fri i Romjula.Får sånn er det jo noen må jo på jobb i romjula ellers så har vell Norge stoppet opp.Romjulsklem fra Bodil..

gyldenkron sa...

For en herlig genser.

Unknown sa...

Virkelig en fin genser.:))

Elisabeth sa...

Det var virkelig et storprosjekt, og den var veldig nydelig også. Skjønne farger!

Greta sa...

Så flott genser. Du rakk den og det er jammen bra gjort. Har hatt lyst å strikke sånn eg og, men da må eg montere med maskin og det er uaktuelt, så da blir det ingen slik genser. Du strikker så jamt og fint også. kjempefin genser.
Synd du må på jobb att, men snart er det langhelg att. klem

Hage og Foto entusiast sa...

Flott genser. Skal si du har jobbet raskt. Jeg startet også på et stort prosjekt tidlig i desember.... ble ferdig de og, men litt stress. Denne genseren blir nok mye brukt. Gråfargen var skikkelig fin. :)

Solveig sa...

Imponerende arbeid på tre uker. Regner med at du har hatt nok av andre ting å stelle med ved siden av også. Det ble en virkelig flott genser, den blir sikkert mye brukt.

Hannes hage sa...

WOw, pinnene dine må ha gått varme, så fort som du har strikket denne.
Takk for et flott bloggår, med mange hyggelige innlegg å lese hos deg.
Klem fra Hanne

Hanne sa...

Så fin den ble. Imponerende at den er i stor størrelse og at du strikket den så kjapt :D

Matja sa...

Imponerende arbeid.Genseren ble helt nydelig.Takker for det gamle og ønsker deg et riktig Godt Nyttår:)

Elin sa...

Oj, så flink du har vært å få den ferdig så raskt! Jeg holder på med den til mannen min, i svart. Den er blitt lagt til side til fordel for julegavestrikking, men den skal frem igjen snart. Ha en fortsatt flott romjul!

Marit Johanne sa...

Litt av en jobb! Den ble kjempefin. Likte godt fargene. Og den gråtasstunikaen er sååå søt!

Anlen sa...

Flott gensar! Og på noko eg vil definere som fryktelig kort tid;)

Y`s design sa...

Litt av et arbeid du har hatt der. Kjempelækker genser. Ønsker deg fortsatt noen fine romjulsdager og ei flott nyttårshelg!

Unknown sa...

WOW..., du har virkelig hatt tempo på strikkepinnene. Imponert over at du har strikket en sånn stor genser på 3 uker. Den ble veldig flott og det er tunikaen til barnebarnet ditt også!

her er det kjempekaldt i dag. - 28 da jeg våknet i dag tidlig!

Ønsker deg et kreativt og godt 2010.

klem

Tovepia sa...

Imponerende! Kjempefin genser som nok ble godt mottatt, tenker jeg;)
Ønsker deg ei koselig nyttårsfeiring imorgen og klem fra meg;)

strikkedilla sa...

Så flott genser, og litt av et arbeid. Ønsker deg et godt nytt år, og gleder meg til å følge bloggen din i året som kommer

KRØLLEMIKKEL sa...

Den genseren er kjempefin! Tenket å strikke denne i julegave, men det ble en Fana-genser i stedet!
Ønsker deg et godt nyttår!

Beate sa...

Kjempe flott genser, og flott tunika under her. Flotte gaver det der! Takk for et fint bloggår, gleder meg til å følge bloggen din i 2010 :)

Greta sa...

Hei kjære venn. Innom deg i kveld også eg. Vil takke for eit flott år, for god hjelp, flotte og kjekke tilbakemeldinger og alt det andre du ahr vore for meg.
Stusset en gang på navnet ditt :=9
Gleder emg til å ha kanskje enda meir kontakt i året som kommer.
Kjempestor nyttårs klem til deg

Strikkeheksen sa...

Sikken en fantastisk flot trøje, du laver så mange dejlige ting :-)

Du har bl.a. inspireret mig til at søge i gamle norske mønstre, nu må vi se, hvor meget det bliver til i forhold til mine strikkerier ;-)

Rigtig godt nytår til dig og din familie :-)

Hanne sa...

Det ble en nydelig genser! Enig med de andre her - det er imponerende at du strikket den på så kort tid.
Godt nytt år, forresten.
Pludrehanneklem

Hønehuset sa...

Utrolig flott genser! Fikk lyst til å strikke den selv etter å ha sett den her.